Friday, May 22

Ketenangan

ari ni aku bgn pukul 6 utk semayang subuh....aku rase lain....takde kerisauan yg selalu berselirat kat otak...yg ajaibnya...tak rasa mengantuk....aku pon mula berfikir...kenape?????jwpnnya....cek aku dah clear...so ade la duit sikit...aku dah bayar duit irna and kak zi yg aku pakai...aku dah isi minyak moto smpi penuh...maybe bleh tahan smpi hujung minggu depan...aku bersyukur sgt kpd ALLAH kerana memudahkan perjalanan hidup aku...baru ku sedar atas segala dugaan dan cabaran yg ALLAH berikan...ada hikmah disebaliknya...yet i couldn't find a way to manage my financial...tak taula time byk duit mesti rasa lapar memanjang...nafsu...kalo takde duit...tak makan takde rasa pape...time tu la br nak ingat kat tuhan...tmpt kite mengadu time susah...tp time senang.......HARAM....nak baca doa makan pon tak sempat....aku berharap sgt kesedaran yg temui ni berkekalan...jgn aku tinggalkan jln hidup yg btol ni...kehidupan aku yg tersusun time praktikal ni aku nak jadikan rutin hidup aku smpi bile2....nasib baik staf kat sini jagala waktu solat...maklumla sume dah berumur...so aku senang utk meneruskan kehidupan yang diredhai ni...

pengajarannya....dalam hidup ni kita kene beringat....sentiasa mentaati perintah ALLAH... menjaga hubungan antara makhluk...dan jangan membazir (amalan syaitan)....lgpun matlamat hidup setiap insan tu tak lain dari mencari keredhaan ILLAHI...jadi lakukanlah...

1 comment: